12-03-2012 Αποδελτίωση Τύπου

  1. ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, Η ΕΠΟΧΗ
  2. ΕΦΥΓΕ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΣ ΦΥΓΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ, Η ΕΠΟΧΗ
  3. ΣΩΡΟΣ ΟΙ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΦΗΣΕ Η ΑΝΝΑ, ΤΟ ΠΑΡΟΝ
  4. ΓΙ Α ΜΙΑ ΠΑΛΑΜΗ ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΕΛΕΝΗ, ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
  5. ΛΟΥΚΕΤΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ, ΠΡΙΝ

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Η ΕΠΟΧΗ 11/03/2012 , Του Κωνσταντίνου Καραλή

Παρουσιάζοντας το νέο εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή από το λύκειο στο πανεπιστήμιο, η κα Άννα Διαμαντοπούλου μας έκανε παράλληλα μάθημα πολιτικής, τονίζοντας ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο το μνημόνιο . Η παρατήρηση αυτή βέβαια έχει πολλές σημασίες, ανάλογα με αυτόν που την εκφέρει και αυτόν που την δέχεται. Πράγματι, από την πλευρά της κυβέρνησης, αυτή η στάση επιδιώκει να δώσει το προφίλ των σοβαρών πολιτικών που προσπαθούν να ανορθώσουν τη χώρα. Έτσι, το μνημόνιο εμφανίζεται ως ένα μεταξύ πολλών άλλων θεμάτων, για το οποίο, όσο και για τους λόγους που η χώρα έφθασε εκεί, αποκρύπτεται κάθε πολιτική ευθύνη. Είναι σαν να είχαμε μια τεράστια φυσική καταστροφή, η οποία ξεπέρασε τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας στην αντιμετώπισή της και την έφερε στο χείλος του γκρεμού. Με αυτόν τον τρόπο, αποσυνδέοντας τη σημερινή καταστροφή από την πολιτική των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων στα επιμέρους θέματα (που δυστυχώς ενισχύεται α πό την κοινή αίσθηση ότι φθάσαμε σ’ αυτό το σημείο επειδή κάποιοι τα φάγανε ), η κυβέρνηση συνεχίζει κανονικά το έργο της, στην ίδια λογική που κατέστρεψε τη χώρα και μάλιστα εμφανιζόμενη ως σοβαρή. Τόσο σοβαρή, ώστε το εξεταστικό σύστημα που εξήγγειλε μόλις ένα χρόνο πριν η ίδια υπουργός (με το ίδιο αυστηρό και δασκαλίστικο ύφος), δεν κατάφερε να σταθεί και αναιρέθηκε (περίεργο αφού ήταν αποτέλεσμα σοβαρού σχεδιασμού από την υπουργό Παιδείας, που, όπως μας πληροφορεί κάθε τόσο ο φιλοκυβερνητικό Τύπος έχει ανεβάσει τον πήχη της εκπαίδευσης ψηλά ). Πίσω από τον κυβερνητικό στόμφο κρύβεται η απεγνωσμένη προσπάθεια να εμφανιστεί κάτι, οτιδήποτε, που να δείχνει έργο, αδιαφορώντας για τις ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΜΠΟΡΕΙ πραγματικές συνέπειες που θα έχει στη χώρα μας. Αποδιάρθρωση και της Βίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μακροπρόθεσμης καταστροφής στο όνομα του εκσυγχρονισμού αποτελεί η διδασκόμενη ύλη των θετικών επιστημών στη φετινή πρώτη η λυκείου. Πρόκειται για αλαλούμ, στην άλγεβρα, τη φυσική και τη χημεία, αλαλούμ που δημιουργήθηκε κόβοντας και ράβοντας κομμάτια από την ύλη που μέχρι πέρσι διδασκόταν στις τρεις τάξεις του λυκείου! Χαρακτηριστικά, στη χημεία τα Η αντίληψη της απερχόμενης υπουργού Παιδείας είναι μια πραγματικά νέα αντίληψη στη λυκειακή εκπαίδευση, που ακολουθεί το παλιό και δοκιμασμένο πρόγραμμα του φάτε μάτια ψάρια ή την παραλλαγή δείτε τη Βενετία σε 20 λεπτά , με επιρροές από τα τουριστικά πακέτα, αφού άλλωστε ο τουρισμός απέμεινε η μοναδική βιομηχανία της χώρας μας, μετά από 31 χρόνια ανάπτυξης στην υπηρεσία του λαού και του τόπου . παιδιά μαθαίνουν έννοιες τις οποίες θα μάθουν, όπως στο ίδιο το βιβλίο αναφέρεται, στις επόμενες τάξεις. Παίζουν με έννοιες της φυσικής χωρίς κανένα από τα προαπαιτούμενα τους και το κυριότερο, οι γνώσεις παρελαύνουν από μπροστά τους, χωρίς να προλάβουν να εμπεδώσουν τίποτα. Άραγε σε ποιες μελέτες βασίσθηκαν οι φωστήρες του υπουργείου Παιδείας που να πιστοποιούν ότι οι φετινοί μαθητές της Α «Λυκείου μπορούν να αφομοιώσουν πολύ περισσότερη ύλη από τους μαθητές των προηγουμένων χρόνων, την ίδια μάλιστα χρονιά κατά την οποία μειώθηκε κι άλλο η διδασκόμενη ύλη στα μαθηματικά της Β» λυκείου, ώστε οι νέοι που θα πετύ χουν στα Πολυτεχνεία του χρόνου να μην γνωρίζουν τίποτα σχεδόν από τριγωνομε τρία και να παπαγαλίζουν τα ολοκληρώματα Μήπως οι εν λόγω φωστήρες άκου σαν τον καθηγητή των μαθηματικών του Πολυτεχνείου και συχνό αρθρογράφο της Εποχής Βένιο Αγγελόπουλο, που λέει ό τι οι φοιτητές που μπαίνουν στο Πολυτεχνείο ξέρουν τεχνικές και όχι μαθηματικά και νόμισαν ότι το λέει για καλό Πρόκειται πραγματικά για μια νέα αντίληψη στη λυκειακή εκπαίδευση που ακολουθεί το παλιό και δοκιμασμένο πρόγραμμα του φάτε μάτια ψάρια ή την παραλλαγή δείτε τη Βενετία σε 20 λεπτά , με επιρροές από τα τουριστικά πακέτα, αφού άλλωστε ο τουρισμός απέμεινε η μοναδική βιομηχανία της χώρας μας, μετά από 31 χρόνια ανάπτυξης στην υπηρεσία του λα ού και του τόπου . Η εκπαιδευτική αυτή πολιτική που δημιουργεί ημιμαθείς μαθητές (όσο κι αν ασχοληθούν με τα μαθήματά τους) οδηγεί στην υποβάθμιση τόσο των μαθητών (εν δεικτικά οι καλοί μαθητές των τελευταίων ετών δεν μπορούν, λόγω ύλης, να λύσουν το 80% των συνδυαστικών ασκήσεων μαθηματικών που έλυναν οι προ 15ετίας μα θητές με το σύστημα της δέσμης), όσο μακροπρόθεσμα και της χώρας. Όπως ακριβώς επιλέχθηκε συνειδητά η αποδιάρθρωση του παραγωγικού ιστού της χώρας (δυστυχώς χωρίς αντίσταση από τη μεγάλη πλειοψηφία του λαού και των όποιων ειδικοί, με ελάχιστες εξαιρέσεις) και κυβερνήθηκε η χώρα οδηγούμενη στην καταστροφή. Όσο για το αυστηρό ύφος που παίρνει η υπουργός, κάνοντας μάθημα σοβαρότητας (σαν να μην είχε συμμετάσχει στις κυβερνήσεις που οδήγησαν τη χώρα σ’ αυτό το σημείο) μάλλον καταφέρνει να το δια τηρεί, υποθέτοντας ότι απευθύνεται σ’ αυτό το υβρίδιο του πολίτη χρυσόψαρου με εμφάνιση ανθρώπου και μνήμη που σβήνει στο δευτερόλεπτο.

ΕΦΥΓΕ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΣ ΦΥΓΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ

Η ΕΠΟΧΗ 11/03/2012

Έφυγε η υπουργός, ας φύγει και το έργο της ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ Η υπουργός της Φωτοτυπίας και της Κατεδάφισης της Δημόσιας Παιδείας και Έρευνας, άφησε πίσω της ένα καταστροφικό έργο . Αποτυχημένη και ηττημένη έφυγε η Άννα Διαμαντοπούλου από το υπουργείο Παιδείας, έχοντας συσπειρώσει απέναντι της τη σύσσωμη και αποφασιστική αντίσταση του εκπαιδευτικού κόσμου και την αγανάκτηση της κοινωνίας. Γεγονός που, στο παραπέντε των εκλογών, ανάγκασε τη μνημονιακή κυβέρνηση και τον δοτό πρωθυπουργό, να επιχειρήσουν την αποσύνδεση της εκπαιδευτικής πολιτικής από το όνομά της, μήπως και καταφέρουν να περισώσουν κάτι από την εκλογική τους πελατεία. Η υπουργός της Φωτοτυπίας και της Κατεδάφισης της Δημόσιας Παιδείας και Έρευνας, άφησε πίσω της ένα καταστροφικό έργο : Κατάργηση 1933 σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οικονομικό στραγγαλισμό των υπολοίπων, με αποτέλεσμα την αποστέρησή τους από τις στοιχειώδεις υποδομές Υποβάθμιση των ειδικών, μουσικών και αθλητικών σχολείων Ευθεία επίθεση στο δωρεάν σχολικό σύγγραμμα (κατάργηση ΟΕΔΒ, σχολικών βιβλιοθηκών, η πρώτη σχολική χρονιά χωρίς βιβλία μετά την κατοχή) Εξαγγελία του Νέου Σχολείου των ατελεύτητων εξετάσεων, που εξοντώνουν πρώτα το μαθητή Μαθητές και μαθήτριες που πεινάνε και διώκονται για την εφηβική τους αντίδραση στην αυταρχική εξουσία Οικονομική εξαθλίωση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, κατάργηση εκατοντάδων θέσεων εργασίας, εξώθηση χιλιάδων εκπαιδευτικών και ερευνητών στην ανεργία και την ελαστική απασχόληση Επιχείρηση Διάλυσης των δημόσιων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, με περικοπή των πόρων για τη στοιχειώδη λειτουργία τους, εξάλειψη της φοιτητικής μέριμνας, καταστρατήγηση των δημοκρατικών λειτουργιών τους και κατασυκοφάντηση των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας, που δεν κατάφερε, ωστόσο, να λυγίσει. Σήμερα έχει έρθει για όλους η ώρα των επιλογών. Για iljv εκπαιδευτική κοινότητα, ο ανυποχώρητος αγώνας για την προάσπιση της δημόσιας Παιδείας και του μορφωτικού αγαθού είναι μονόδρομος. Για το νέο υπουργό Παιδείας, άνθρωπο που γνωρίζει καλά την ελληνική εκπαίδευση, όπως ο ίδιος δηλώνει, η μόνη αξιοπρεπής επιλογή είναι πολύ συγκεκριμένη: Άμεση αναστολή εφαρμογής όλων των ρυθμίσεων της προκατόχου του, συμπεριλαμβανόμενου του νόμου 4009 11 για τα ΑΕΙ, σύμφωνα με το πάνδημο αίτημα της ακαδημαϊκής κοινότητας, των εργαζομένων και των φοιτητών. Για τη συντριπτική πλειονότητα του ελληνικού λαού οι μέρες των μνημονιακών κυβερνήσεων έχουν τελειώσει. Οι εκλογές τώρα είναι η μόνη δημοκρατική διέξοδος.

ΣΩΡΟΣ ΟΙ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΦΗΣΕ Η ΑΝΝΑ

ΤΟ ΠΑΡΟΝ 11/03/2012

Σωρός οι αμαρτίες που του άφησε η Άννα… Κινδυνεύουν να μη γίνουν οι πανελλαδικές εξετάσεις λόγω έλλειψης των τετραδίων, ενώ, όπως πάει φέτος, και τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές δεν θα έχουν βιβλία… Ούτε ψύλλος στον κόρφο του Μπαμπινιώτη… Σωρός οι αμαρτίες που του άφησε η Διαμαντοπούλου, η οποία ήθελε να φύγει βλέποντας ότι π αντιπαράθεσή τπς με τα πανεπιστήμια δεν βγάζει πουθενά. Σε τρεις μήνες τελειώνει η σχολική χρονιά κι ακόμη δεν έχουν βιβλία τα σχολεία, οι δε φωτοτυπίες που επιστράτευσαν πανεπιστήμια, για να τις βγάλουν σε… αναπλήρωση των σχολικών βιβλίων, είναι ακόμη απλήρωτες. Μόνο στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης χρωστάει το υπουργείο Παιδείας 44.000 ευρώ! Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να τιναχθούν στον αέρα οι πανελλαδικές εξετάσεις, γιατί τα τετράδια που χρειάζονται δεν έχουν τυπωθεί ακόμη. Ο διαγωνισμός που έγινε απέβη άκαρπος, η δε διαβούλευση με εκτυπωτικά συγκροτήματα δεν κατέληξε πουθενά, γιατί το υπουργείο δεν έχει να πληρώσει το χαρτί! Πρόβλημα όμως υπάρχει και για τα σχολικά βιβλία της επόμενης χρονιάς. Στον διαγωνισμό που έγινε μόνο τρεις εταιρείες πήραν μέρος, οι οποίες, σύμφωνα με την προκήρυξη, μόνο πολύ μικρό αριθμό βιβλίων μπορούν να τυπώσουν. Όμως εκεί, στο υπουργείο Παιδείας, δεν φαίνεται κανένας να ανησυχεί… Άντε τώρα να προλάβει μέσα σε δύο μήνες να το λύσει ο Μπαμπινιώτης… Που έχει να αντιμετωπίσει και το προπατορικό αμάρτημα… Τον νόμο για τα ΑΕΙ, με τον οποίο συμφωνούσε σε πέντε σημεία, για όλα τα άλλα, όμως, είχε σοβαρές επιφυλάξεις… Μάλλον το πιο πιθανό είναι οι ρυθμίσεις να μπουν στο ψυγείο… Μέχρι την άλλη κυβέρνηση. Βιβλία… υπάρχουν

ΓΙ Α ΜΙΑ ΠΑΛΑΜΗ ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΙΑ ΜΙΑΝ ΕΛΕΝΗ

ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ 10/03/2012

Tns Mαρίας Πετράση

Σάλο προκάλεσε η παρέλαση των μαθητών στα Ιωάννινα όταν, περνώντας μπροστά από την εξέδρα των επισήμων που καμάρωναν τη νέα γενιά να τιμά την επέτειο της απελευθέρωσης της πόλης, οι μαθητές χαιρέτισαν τις Αρχές του τόπου μουντζώνοντας. Την ίδια αίσθηση είχε προκαλέσει και η σκανδαλώδης κίνηση του δεκαεξάχρονου διμοιρίτη ο οποίος είχε χαιρετίσει με τον ίδιο τρόπο τους επισήμους, μπροστά από τη Βουλή των Ελλήνων, στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου. Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, εξαπέλυσε κόλαφο εναντίον των ανήλικων ταραξιών, καταδικάζοντας παρόμοιες προβοκατόρικες κινήσεις, αισχυ νόμενη για την ασέβεια των νέων απέναντι σε παραδόσεις, ιδανικά και αξίες. Και για τον ξεπεσμό τους σε τραμπουκισμούς και αισχρές, προσβλητικές υποκινούμενες φυσικά συμπεριφορές που βάλλουν το ένδοξο παρελθόν της χώρας και κλονίζουν την πίστη των Ελλήνων στους δημοκρατικά εκλεγμένους εκπροσώπους τους. Λίγους μήνες νωρίτερα: Σκάει σαν βόμβα η ανακοίνωση της κατάργησης των δωρεάν σχολικών βιβλίων και πανεπιστημιακών συγγραμμάτων, εν είδει απαραίτητης και επιβεβλημένης πολιτικής πράξης η οποία όμως αναιρεί κάποιες άλλες αξίες, που θεμελιώθηκαν μετά μυρίων κόπων και βασάνων στο παρελθόν, κατοχυρώνοντας μια δωρεάν, καθολική και υποχρεωτική Παιδεία στον πολιτισμένο κόσμο. Λίγους μήνες αργότερα: Ανακοινώνεται από το υπουργείο Παιδείας πως φέτος οι πανελλήνιες εξετάσεις πρόκειται να διεξαχθούν χωρίς έντυπο υλικό. Σε σχολεία χωρίς καθηγητές, χωρίς θέρμανση, χωρίς υποδομές, χωρίς αξιοπρέπεια. Για ένα μέλλον ζοφερό, επισφαλές και κλονισμένο. Σε μια χώρα υπό κατάρρευση, όπου οι πνευματικοί άνθρωποι του τόπου, όπως για παράδειγμα η επιφανής συγγραφέας Σώτη Τριανταφύλλου, παραινούν τους εργαζόμενους να δουλεύουν περισσότερο μια και είναι καιρός για υπερωρίες και όχι απεργίες . Σε απλή μετάφραση : Εσείς οι όποιοι ελάχιστοι εργαζόμενοι είστε αρκετά τυχεροί ώστε να έχετε ακόμα δουλειά, δουλέψτε περισσότερο για να μην σας απολύσουν. Είναι να απορεί κανείς πώς ηχούν κάτι τέτοιες κορώνες στα αφτιά των απολυμένων, των απλήρωτων και των άνεργων της χώρας. Ειδικά όταν τις ξεστομίζουν άνθρωποι του πνεύματος, οι οποίοι θα έπρεπε να πρωτοστατούν στη διεκδίκηση και όχι στην καταπίεση ή στην αναίρεση ανθρώπινων δικαιωμάτων.

Εθελοντές καθηγητές Μαθηματικών, Φυσικής και Χημείας ζητούνται για μαθητές της Β’ Γυμνασίου στην περιοχή της Λαμίας . Πρωτοετείς και δευτεροετείς φοιτητές Φιλοσοφικής προσφέρουν δωρεάν φροντιστήριο σε μαθητές Λυκείου στη Θεσσαλονίκη . Καθηγητές προτείνουν αμισθί τις υπηρεσίες τους σε μαθητές σχολείων του κέντρου της Αθήνας που έχουν ανάγκη από ιδιαίτερα μαθήματα . Ή αλλιώς : Ζητούνται απαντήσεις για το νόημα της ζωής ή χαρίζεται υπαρξιακή αγωνία. Οι δημοτικές βιβλιοθήκες αναγκάζονται να βγουν στη γύρα αναζητώντας σπόνσορες, αν θέλουν να επιβιώσουν. Το ΕΚΕΜΕΛ έκλεισε. Οι προσλήψεις καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης. Λεφτά δεν υπάρχουν για την Παιδεία, όμως η κυβέρνηση δίνει στα MME κρατικό πακέτο διαφήμισης του ΕΟΦ για να προπαγανδίσει τα γενόσημα. Την ίδια στιγμή που η χώρα πνίγεται, η πολιτική ηγεσία του τόπου υπογράφει συνθήκες και συμφωνίες με αίμα . Δεν μας είπαν, όμως, με ποιανού το αίμα υπογράφουν τα κείμενα που δεν διάβασαν και πόσα εξιλαστήρια θύματα χρειάζονται για την αποπληρωμή των χρεών που οι ίδιοι δημιούργησαν και συνεχίζουν να μεθοδεύουν. Όλοι αυτοί οι επικίνδυνοι άνθρωποι που συνεργάζονται με τις δυνάμεις κατοχής χωρίς να λογαριάζουν τίποτα. Σε ένα πουκάμισο αδειανό μεταμορφώνεται σιγά σιγά η χώρα. Σε ένα πουκάμισο αδειανό μετέτρεψαν οι Αρχές του τόπου ακόμα και την έννοια του σοσιαλισμού. Πάνω σε μια παλάμη ανοιχτή γράφεται η απάντηση της νέας γενιάς που αγανακτεί μπροστά στις τερατωδίες μιας κανιβαλικής πολιτικής ηγεσίας. Πόσοι πόλεμοι και πόσες συγκρούσεις θα χρειαστεί να γίνουν ακόμη μέσα μας για ένα πουκάμισο αδειανό Πόσες παλάμες ανοιχτές θα χρειαστούν τα ανδρείκελα για να καταλάβουν πως είναι ανεπιθύμητοι Είναι η Ελένη ένα φάσμα ψευδές, ένα μεγάλο ψέμα Ή μήπως την Ελένη τη λένε Ελλάδα τώρα πια, και δεν είναι ένα παράλογο είδωλο μα μια λαβωμένη, ετοιμόρροπη πατρίδα που πρέπει να απαλλαγεί από τους εκτελεστές της

Η Μαρία Πετρίτση είναι συγγραφέας

ΛΟΥΚΕΤΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ

ΠΡΙΝ 11/03/2012

Λουκέτο και στα διαπολιτισμικά Στη δίνη του αντεργατικού κυκλώνα των μνημονίων και των περικοπών δημοσίων δαπανών βρίσκονται τα διαπολιτισμικά σχολεία, όπως καταγγέλ λει η Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Περιφε’ρεια Αττικής. Ήδη από πε’ρυσι, στις προτάσεις για τις πρώτες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, περιλαμβανόταν και πρόταση για κατάργηση όλων των δια πολιτισμικών σχολείων της Αττικής. Στα σχολεία αυτά που ανέρχονται σε 26 συνολικά, φοιτούν και πολλοί πρόσφυγες που προέρχονται από εμπόλεμες πε ριοχε’ς, δεν έχουν δική τους οι κογε’νεια και φιλοξενούνται σε ξενώνες ΜΚΟ. Το υπουργείο Παιδείας μεθοδεύει τη μετεξέλιξη τριών διαπολιτισμικών σχολείων σε σχολεία της γειτονιάς και κατάργηση των άλλων τεσσάρων, σηματοδοτώντας ουσιαστικά την κατάργηση τους.

Advertisements