29-06-2012 Στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης να διατεθούν τα κονδύλια του ΕΣΠΑ

Αθήνα,  25/6/2012

ΠΡΟΣ: –την κα Ιφιγένεια Ορφανού,

Ειδική Γραμματέα Ευρ. πόρων του Υπ.Παιδείας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΚΘΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 2011 ΤΟΥ ΕΠΕΔΒΜ (ΕΣΠΑ)

Θέμης Κοτσιφάκης, ΓΓ του ΔΣ της ΟΛΜΕ, Εκπρόσωπος της ΟΛΜΕ στην επιτροπή παρακολούθησης του ΕΠΕΔΒΜ

Η ομοσπονδία μας έχει επανειλημμένα καταθέσει τις προτάσεις  του κλάδου των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις προτεραιότητες του ΕΣΠΑ για την παιδεία.

Η έμπρακτη στήριξη και αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, η υπεράσπιση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της, σε όλα τα επίπεδα (πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας) και η ισότιμη κατοχύρωση του δικαιώματος στη μόρφωση όλων των παιδιών και των νέων που ζουν στη χώρα μας θα έπρεπε να αποτελούν την κατεύθυνση της εκπαιδευτικής πολιτικής, συνεπώς και οι προτεραιότητες χρηματοδότησης μέσω του ΕΠΕΔΒΜ να υπηρετούν αυτές τις κατευθύνσεις.

Διαπιστώνουμε πως συνεχίζεται μια σημαντική χρηματοδότηση της κατάρτισης, της σύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, των διάφορων σχολών που συνεχίζουν να παρέχουν τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση έξω από τις δομές του καθ΄ ύλην αρμόδιου Υπουργείου Παιδείας, με τρόπο τέτοιο, που ουσιαστικά ενισχύει τη στροφή του εκπαιδευτικού μας συστήματος προς το πρότυπο του «σχολείου της αγοράς». Επίσης επιμέρους άξονες προτεραιοτήτων, όπως π.χ. η επιχειρηματικότητα, δεν έχουν στόχους συμβατούς με τους στόχους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελούν απλώς επιλογές και προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ουσιαστικά «επιβάλλονται» στη χώρα μας.

Εμείς αρνούμαστε μια εκπαίδευση δέσμια μιας πολιτικής που δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες και τις επιδιώξεις της αγοράς. Πρότασή μας είναι μια εκπαίδευση που θα δίνει προτεραιότητα στις κοινωνικές ανάγκες των νέων, ένα ανθρωποκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς βεβαίως να αγνοούνται οι ανάγκες της νεολαίας για απασχόληση. Όμως, οι ανάγκες της αγοράς δεν μπορεί να καθορίζουν τους μορφωτικούς και εκπαιδευτικούς στόχους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή ….. εδώ

Advertisements