23-11-12 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ

 

Γρηγόρης Καλομοίρης

Παύλος Χαραμής

Τα ζητήματα της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, στο πλαίσιο των οποίων εντάσσεται και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, έχουν απασχολήσει κατ’ επανάληψη όχι μόνο την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά ευρύτερα την ελληνική κοινωνία, ιδίως κατά το τελευταίο διάστημα. Σαφή ένδειξη αυτού του ενδιαφέροντος παρέχουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Συχνά δημοσιεύονται στον τύπο αναλυτικά άρθρα και σχόλια όπως και οργανώνονται συζητήσεις στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση, ανάμεσα σε ειδικούς και μη, γύρω από επιμέρους πλευρές των ζητημάτων αυτών.

Συνήθως στο δημόσιο λόγο που αρθρώνεται γύρω από τα ζητήματα της αξιολόγησης κυριαρχεί μια ρητορική που προβάλλει ως αιτία της επιλεκτικής προβολής της αξιολόγησης την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική εκπαίδευση. Διατυπώνονται έντονες επικρίσεις για την αναποτελεσματικότητα του ελληνικού σχολείου, η οποία συσχετίζεται με την ασάφεια και την αρρυθμία που επισημαίνονται σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες αξιολόγησης. Το συμπέρασμα στο οποίο ρητά ή άρρητα οδηγούνται κατά κανόνα οι σχετικές συζητήσεις είναι ότι η εφαρμογή ενός σαφούς και αυστηρού θεσμικού πλαισίου αξιολόγησης όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κυρίως όμως των μαθητών και των εκπαιδευτικών, θα αποτελέσει τον καθοριστικό παράγοντα για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της ελληνικής εκπαίδευσης. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ

Advertisements