Η κατάργηση του ΠΔ 152 και του νομοθετικού πλαισίου της ατομικής αξιολόγησης-χειραγώγησης

Η κατάργηση του ΠΔ 152 και του νομοθετικού πλαισίου της ατομικής αξιολόγησης-χειραγώγησης,

είναι νίκη των εκπαιδευτικών. Συνεχίζουμε!

 

Με την ψήφιση του νόμου για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της εκπ/σης, δημιουργείται μια νέα κατάσταση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Ιδιαίτερα εκτιμάμε ότι η ψήφιση της κατάργησης του ΠΔ 152 και του όλου νομοθετικού  πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών,  είναι μια μεγάλη κατάκτηση του συνδικαλιστικού κινήματος, το οποίο θα πρέπει να συνεχίσει τους αγώνες του για να τη διαφυλάξει και να τη διευρύνει, ώστε η αποτίμηση του εκπ/κου έργου να είναι αποκλειστικά εσωτερική υπόθεση του συλλόγου και του κάθε σχολείου, με ξεκάθαρο πλαίσιο και όχι επιβαλλόμενο από περιοδικές ΥΑ κατά το δοκούν, και χωρίς  φόρμες, ηλεκτρονικές καταγραφές και δημοσιοποίηση των εκθέσεων,  που θα οδηγούν σε σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Ταυτόχρονα με τις διεκδικήσεις μας για τη βελτίωση των όρων και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών και την παροχή ουσιαστικής επιμόρφωσης, θεωρούμε ότι οι ομάδες εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο ανά τμήμα ή ειδικότητα (θεσμός που ακουμπά σε παλιότερες θέσεις του κλάδου), και η συνεργασία των σχολείων για εκπαιδευτικές, πολιτιστικές, κοινωνικές δράσεις και ανταλλαγή εμπειρίας, μπορούν να ανοίξουν το δρόμο για να υπάρξει  από τα κάτω παρέμβαση των μάχιμων εκπαιδευτικών στο ίδιο το περιεχόμενο της μάθησης και στη βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας.

 

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί νέες δυνατότητες οργανωμένης παρέμβασης του κλάδου για συνεχή διεύρυνση των δημοκρατικών του κατακτήσεων. Διεκδικούμε την άμεση κατάργηση του καθηκοντολόγιου και τη θέσπιση ενός δημοκρατικού πλαισίου λειτουργίας του σχολείου, με το Σύλλογο κυρίαρχο όργανο στη λειτουργία του σχολείου και το Δ/ντη συντονιστή, αιρετό και ανακλητό από το Σύλλογο. Αντιπαλεύουμε την αξιολόγηση διευθυντή και υποδιευθυντή από τους εκπαιδευτικούς.

Μπροστά μας είναι μεγάλες μάχες για τα εργασιακά, τις προσλήψεις και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, τους μόνιμους διορισμούς, τις επερχόμενες αλλαγές στο Γενικό Λύκειο, τα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά ζητήματα, που απαιτούν τη συσπείρωση  των συναδέλφων.

Αυτά τα θέματα πρέπει να απασχολήσουν  όλους τους συναδέλφους/ισσες, ώστε να προκύψουν αποφάσεις μαζικών Γενικών Συνελεύσεων οι οποίες να εκφράζουν τις επιλογές και τις ανάγκες της βάσης του κλάδου.

Με δεδομένη αυτή την αναγκαιότητα, η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι η αναζωογόνηση του συνδικαλιστικού κινήματος και των ΕΛΜΕ, και η επιστροφή των συναδέλφων στα σωματεία.

Τελειώνοντας η σχολική χρονιά, σε μια περίοδο σημαντικών πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων, προετοιμαζόμαστε να δώσουμε δυναμικά το παρόν  το Σεπτέμβρη, ανοίγοντας μέσα από τις ΕΛΜΕ ένα ζωντανό διάλογο με τους συναδέλφους και τις  συναδέλφισσές μας σε κάθε σχολείο, που θα βοηθήσει και στη μαζική τους συμμετοχή στις Γενικές Συνελεύσεις.

2018_06_20 katargisi pd152 axiologisi

Advertisements